Sunday, February 22, 2015

Kegembiraan Berkerja di Lembaga Zakat Selangor (Part I) - Farewell Party Mai & Kak Nor

Reactions: 
24hb Februari ni genap la setahun aku bekerja di Lembaga Zakat Selangor..syukur Alhamdulillah setakat ni hati aku sangattttttttttttttttttttttt seronok bekerja kat LZS..aku kasi 5 bintang kat staff2 LZS especially kat staff pejabat perkhidmatan korporat..

Kali ni nak update kisah2 sepanjang setahun aku bekerja di LZS..kiranya ala2 throwback la..padahal sebenarnya malas nak update blog..heeeee..aku akan buat part by part..ikut kelapangan masa aku nak menaip..

untuk part I aku nak cerita kenangan farewell a.k.a potluck party..

kalau cerita bab potluck memang kami semua suka..tapiiiiii GM kami sebenarnya tak berapa suka kami buat majlis makan2 camni..sebabnya dia tak suka staff guna masa bekerja untuk aktiviti yang tak ada kaitan dengan kerja..dia xmo makan berejam2..kerja xsiap2..subhanallah..nampak tak nilai-nilai yang cuba diterapkan oleh GM kami..amanah dengan waktu bekerja..tapi sesekali tu ada la jugak kami buat makan2 untuk meraikan staff yang berhenti atau bertukar pejabat..n kalau bos pi outstation ataupun bercuti baru la masing2 berani buat potluck..

1. Farewell Party Mai.

makan-makan ni sempena perpisahan Mai - setiausaha GM kami..masing2 bawak bekal masing2..macam2 menu ada..aku ni memang jenis malas nak masak..so aku bawak keropok ikan goreng je..mudah, ringkas, senang, jimat belanja, jimat tenaga..kehkehkeh..

ni kak nor..orang nya ya Allah sangat soft spoken..sangat lemah lembut..berbudi bahasa..position aku ni dulu kak nor yang pegang..pastu kak nor naik pangkat jadi exec..so aku la yang menggantikan tugas dia :)

wahida..kat entry sebelum ni aku ada cerita pasal dia..kalau nak tau dia punya teh tarik sebijik macam kat kedai mamak..nyummehhhhh..

sesi menyusun makanan..sambil2 susun tu tangan mencapai sebijik dua kuih..hehehe..yang depan sekali tudung biru tu namanya kak azimah..seorang yang sempoi..dia la penyeri ofis..pandai buat kelakar..bila dia cuti sunyi je ofis..kat ofis kena ada sorang dua yang kepala gila2 kan..kalau xde seriously bosan gila kot ofis tu..

ni kuih apam gula hangus yang dibuat mak kak haiza..aku xpernah lagi jumpa kuih yang sesedap kuih yang mak kak haiza buat ni..lembut gilaaaaaa...aishhh bertakung dah air liur ni teringat kesedapan kuih apam gula hangus tu..

macam2 makanan ada..nasi beriyani kambing ada..nasi ambeng ada..laksam ada..kuih jangan cakap la..macam2 jenis...tak termakan ..siap tengah hari makan second round lagi..

ni la mai, orang yang diraikan..nama penuhnya maizatul..selamat maju jaya mai..walaupun xkenal dia ni sebab aku masuk kerja hari isnin, hari jumaat dia dah last day bekerja, tapi aku harap dia berjaya dalam bidang yang dia ceburi..hehehe..

Next...

2. Farewell Party Kak Nor

Macam yang aku tulis kat atas, kak nor ni asalnya one of the team sektor undang-undang..kiteorang panggil SUU je..kak nor dah lebih 5 tahun kerja kat suu..memang dia rapat gila dengan cik najwa & kak haiza n master bab2 kerja perundangan kat lzs..aku ni memang kena banyak menuntut ilmu dengan dia..majlis ni pun kami buat surprise..konon2 nak ajak makan tengahari..hehehe..kami makan kat restoran thai area laman seri, seksyen 13, shah alam..

sebelum order wajib amek gambo dulu sebagai kenang-kenangan..

semua ni cik najwa yang belanja..semoga Allah melipat gandakan rezeki cik najwa..cik najwa ni memang pemurah gilaaaa...ada je benda yang dia nak belanja kami..

alalala..comelnya kak nor n cik najwa..trademark cik najwa bila bergambar mesti buat thumbs up..yeahhh..

aku, kak sya n kak haiza..kak sya time ni baru je masuk..dia pun jenis pemurah gila..kadang2 ada je makanan atas meja dia belikan..roti la..coklat la..kek la..kak haiza pon gitu..suka bagi biskut kat aku..camne nak diet ni..hahahaha..

diorang berdua ni boleh jadi geng..geng xkuat makan..makan sikit da kenyang..aku ni ha makan 2 pinggan..malu kat dorang..hehehehe..

sesi ucapan sedang berlangsung..

ok perut kenyang hati girang..jom kita balik ofis..team suu memang terbaik :)

love all of you..


0 comments:

Post a Comment