Monday, January 6, 2014

Tahun Baru 2014

Reactions: 
Assalammua'alaikum..

Dah masuk hari ke 6 tahun baru 2014..syukur Alhamdulillah masih bernafas lagi, dikurniakan kesihatan yang baik dan juga kehidupan yang menggembirakan..

Seumur hidup tak pernah lagi sambut tahun baru kat dataran ke, kat klcc ke, tengok pertunjukkan bunga api mahupun tengok konsert artis secara live..dulu2 time sekolah selalu tengok kat tv je..bila zaman dah bekerja ni teringin ler jugak nak tengok bunga api live kat dataran..tapi balik tengah malam confirm mak tak bagi..hehehe..takpe dah kahwin nanti boleh dating lama2..balik pukul  2 3 pagi pun boleh..aiiii tak sabo nak kahwin..*tetibe*

Cuma menjelang tahun 2014 ni sempat ler dating sekejap dengan rashid..tu pun kebetulan aku kerja balik malam..selalu kalau balik malam mintak dia tolong jemput..aku malas nak daki jejantas pi ktm bank negara tu..lagipun bahaya jalan sorang2 kat situ..nak naik bas tak ada direct bas ke rumah dari office..kena naik bas rapid turun ke aeon kepong, tunggu bas selangor pulak..aissshhh..dah la kena hadap traffic jammed..penat betul rasanya T__T so nak tak nak rashid telah dipaksa untuk jemput aku..

Kebetulan pulak rashid baru je balik dari sabah pagi 31 disember tu..dia pun nak bagi ole2 dari sabah..ecewahhh ole2 la sangat kan..padahal ikan masin n kuih cincin je..saja je bagi alasan nak bagi padahal nak jumpa..2 minggu tak jumpa..rindu lettew *perasan*

Aku beriya ajak dia pi dataran..dapat p sekejap pon jadi la..actually nak join perhimpunan kenaikan barang tu..ekeke..tapi rashid tak bagi pi..banyak betul alasan dia..traffic jammed la..nanti polis kejar aku tak larat lari la..nak perli aku gemok la tuh!

Dah alang2 dia jemput tu aku pon ajak dia makan sate kajang hj samuri kat medan mara..aku pernah makan sekali dengan opismate..betul2 sedap..berbaloi beli sebab sate ni penuh dengan daging..takde lah banyak lemak..sesetengah tempat, daging sikit, lemak nya je banyak..harga pun tak mahal..70sen secucuk tapi ada government tax ye..yang penting ada sambal yang buatkan sate kajang hj samuri ni special..lain dari yang lain (promote pulak)..

order 15 cucuk je sebab isi ayam tebal & aku pun time tu kekenyangan ada makan2 kat ofis sebelum balik..

sate paling sedap aku pernah makan selain dari sate sri subang

tersenyum gumbira ek..2 minggu tak jumpa terus terkejut sebab kulit dia hitam sangat..dia kalau balik kampung mesti kulit terbakar sebab berjemur bawah panas..katanya pi berkebun n uruskan lembu kesayangan dia..hahaha

malam tu aku larat makan 4 cucuk je..ini bukan diriku yang sebenar..yang sebenar2nya aku boleh habiskan leibh 10 cucuk..tapi perut dah kenyang makan kat opis..heeeee..so aku paksa rashid habiskan..

asyik amek gambo rashid je..aku suruh dia amek gambo aku pulak..tapi tengok la tu ada pulak biasan cahaya..da macam aku pakai serkup kaler biru pulak..

selfie jela senang..muka berminyak2..almaklum ler bekerja keras sepanjang hari..tak dan nak berbedak bergincu bagai..selekeh sungguh -__-

lepas habis makan duduk lepak2..pastu tekak teringin nak makan mcflurry..perut kenyang tapi tekak meronta2 nak aiskirm..ngade sungguh!

rashid suruh beli 1 je..boleh kongsi2 sebab romantik share2 makan aiskirm dia dah kenyang..tapi aku kan tamak..nak 2 jugak..muahahaha..add on - twister fries

happy perut dah kenyang

badan makin bolat sekarang ni..hidung pun ikut bolat sekali..hahaha

masa kat mcd abah call..abah siap pesan jangan pergi join perhimpunan kat dataran..bahaya..nanti kena tahan dengan polis..hamboiii abah..takut beno anak daranya ni kena masuk lokap ye..

tapi anaknya ni degil..nak jugak join perhimpunan tapi depan sogo jela..actually nak rasa sendiri pengalaman join perhimpunan macam ni..tapi kejap je la..dalam 20 minit perati gelagat manusia2 ni, aku pon balik..jam pun menunjukkan pukul 9.30..tak elok balik lambat2..

seriously rasa seronok sangat join perhimpunan ni..rasa naik semangat tau bila dengar diorang laungkan takbir..angin time tu sangat kuat..rasa nyaman je berdiri kat situ walaupun penuh dengan manusia.. 

balik je terus bukak bungkusan ole2 dari sabah..dapat 3 jenis ikan masin n 1 peket beso kuih cincin..semua peberet mak! padahal aku dah pesan dulu kalau balik kampung tak payah la susah2 bawak ikan masin tu..kat sini pun ada..tapi kalau kuih cincin atau mutiara aku nak..muehehe..tapi dia bawak jugak ikan masin tu..apa2 pun aku ucapkan juga terima kasih pada dia..bolih bah kalau kauuuu (^__^)




kuih cincin..susah nak jumpa kat semenanjung..kena import dari sabah dulu baru dapat makan..hahaha..yang ni sepeket besar just rm8.,kalau kat sini jual lebih mahal kot..agaknya laaaa..

ok la..sampai disini sahaja corat coret aku hari ni..nak bersiap2 dulu, nak jumpa rashid..nak bagi ikan masin sambal cili api kat dia..(perlu ke bagitau?)


0 comments:

Post a Comment