Saturday, June 16, 2012

Keputusan Exam PTD

Reactions: 
Assalamualaikum..

Setelah sekian lama tak membebel kat blog aku ni, akhirnya terbuka jua pintu hati ni untuk menulis menaip ..chewahhh..poyo betul ayat pendahuluan..kekeke..

pagi tadi lepas solat subuh mata ni tak mau lelap balik..maybe sebab semenjak dah berkerjaya ni (berkerjaya la sangat!!! hehehe),  tak biasa dah nak tidur lepas subuh..lagipun kan tak elok tidur lepas subuh..ecehhh..padahal dulu tu ler yang selalu aku buat (^____^)V

pastu sambil merenung siling, otak berfikir sesuatu..yeahhh..hari ni dah boleh check result exam PTD..nak kata bersemangat sangat tu idok ler sebab hati ni dok kata mesti fail..kehkehkeh..tapi mengenangkan harapan mak tu, aku check ler jugak..kot2 ada keajaiban kan..TERlulus pulak..hahahaha..

on laptop, cucuk broadband, then taip address website spa (wah detail pulak aku cerita kronologi pagi tadi..hakhakhak)..dok tercari2 mana ler link nak check result ni..lama gak aku godek2 website tu..akhirnya jumpa gak link nya..hati ni nak kata nervous tak jugak sebab aku fikir kalau gagal pun bukannya kena repeat macam zaman belajar dulu..isk..tetibe teringat detik2 nak check result exam zaman UiTM dulu..tangan kaki badan semua rasa seram sejuk..rasa macam nak dapat keputusan samada akan hidup mahupun mati..haishhh..

masuk kan no IC..thennnnnn akhirnyaaa...terpampang ler result exam ku..jeng jeng jeng...

yeay!!tahniah untuk diri sendiri kerana telah berjaya gagal dalam exam PTD..syabas..hahahahaha..

seperti yang ku jangka kan..tapi tak apa..1st time exam ler katekan (ayat cover)..aku ok je cume tak tau macam mana nak bagitau kat mak..kalau dia tau mesti kecewa..tapi kena la berani kan diri bagitau perkara sebenar..lepas check terus jenguk mak yang tengah syok layan channel oasis kat ruang tamu..

aku:  mak, ila dah check result exam PTD tu tadi..gagal (bagitau direct tanpa ada ayat bunga2 sambil buat muke 50 sen dan  tersengih2 cam kerang busuk) ;p
mak: yeke?
aku:  iye....

lepas tu terus aku masuk bilik cepat2 then kunci pintu..hakhakhakhak..lepas satu perkara..fuhhhhh~~~

next time haruslah berusaha lebih gigih tanpa mengenal erti jemu..chewahhh..ayat nak hebat jewww1..

rasa macam nak tulis tips menghadapi peperiksaan PTD la kat next entry..hmmm..tapiiiiii...tengok la kalau rajin..muehehehehe ;)

3 comments:

  1. Jangan putus asa ye..nanti cuba lagi..:) saya tag awk join segmen eh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah tak putus asa..cume kena prepare lebih utk next exam..2 pun klu dpt pgilan exam lg la..hehehe

      Delete
  2. berapa lama ye nk tau result pass exam tu ke x?

    ReplyDelete