Saturday, May 5, 2012

PJJ (percintaan jarak jauh)

Reactions: 
Assalamualaikum..
:)

aku sedang melalui cinta jarak jauh..
bermakna sedang menempuhi ujian cinta..
bila berjauhan ni banyak benda kena korbankan..
hati kena sentiasa sabar..
jangan cepat buruk sangka pada pasangan..
cemburu kena kurangkan (part ni aku paling lemah)..
kena memahami keadaan sekeliling dia..
yang paling penting kena kalis rindu..sigh!

mula2 tu rasa susahhhhhhh sgttttt..
sampai pernah hati ni rasa feedup dengan cinta pjj ni..
rasa nak putuskan hubungan la..
rasa nak cari lain la (AHAKSSSS)..
apa2 pun kesabaran dan kepercayaan perlu tinggi dalam diri setiap pasangan..
kalau tak ada semua tu, susah nak bertahan lama..

so far dah 3 bulan lebih aku berjauhan dengan si dia..
sedikit sebanyak aku dah lali dengan rindu mengada2 tu..
kadang2 malas nak layan perasaan rindu tu..
bukannya apa, buat apa merindu gila2 pada seseorang yang masih bukan hak mutlak kita..
merindu biarlah berpada2 dan pada yang halal (pujuk hati sendiri)
rasanya cinta jarak jauh ni banyak mengajar aku untuk menjadi manusia yang lebih matang :)
alhamdulillah..

ada hikmah di sebalik cinta jarak jauh ni kan..



10 comments:

  1. cinta jarak jauh ni mmg menguji kesetiaan kita kan :)
    fiqa ng kekasih dh 5 tahun bercinta jarak jauh huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uiiiii...lame giler..tp da lame2 ni mst dah lali dengan rindu bagai kan..hehehe..mmg mguji btl la..kena kuat :)

      Delete
  2. Betul tu ila..Jarak mendidik kita, supaya insyaAllah lebih b'sedia hadapi rmhtangga yg mb m'cabar nnt.. Huhu! Jadi, bila jmpa nnt, insyaAllah rs d sweetness..Whahhh...tak saba tnggu nasi minyak ilaaa... :p Okeee...kite kene blaja saba nih.... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sgt..harap2 bila dah lama xjumpe, bile jumpa 2 rasa sweet la..dulu mcm terfikir la gak nak merasa cinta jauh2 ni..bila da alami baru tau rasanya..hahaha..pas 2 skg mcm nak merasa cinta lepas kawen lak..hihihihi..mak aku pun dah pesan, jangan hari2 dok mesej n call..nanti muak..so sekarang mmg dah kurangkan aktiviti bermesej2..call lagi la jarang ;)

      Delete
  3. cinta jarak jauh memang sangat mencabar jiwa. kene kuat & harus kuat. InsyaAllah, selagi ada kepercayaan terhadap pasangan masing masing kekal selamanya.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup agree!! :) insyallah..tapi kdg2 ati tu dok curiga gak..agak2 dier setia ke idak..hahaha..apa2 pun kena pcaya pd jodoh la kan..bercinta bagai nak rak pun tapi kalau dah tertulis kawen dgn org lain, kena la terima..kekeke :)

      Delete
  4. Saya pun Cinta jarak jauh jgk , dh masuk 2 bulan lebih dah . kenangan2 tu wlaupn berjauhan tetap sukar untuk dilupakan :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..bukan senang nak padamkan kenangan2 dulu tu..btw semoga adik sabar mengharungi cinta PJJ ni :)

      Delete