Sunday, April 1, 2012

itu semua tipu belaka

Reactions: 
Assalamualaikum..

Lama sungguh tak update blog..maklum ler busy dengan anak2..eh..silap2..busy dengan kerjaya sebagai pembancuh kopi..heeeeeee ;p so far kerja okok la..nak kata seronok sangat tak jugak..nak kata tak best rasa  macam best la sikit..hahaha..what ever la kan..ada korang kesah?mesti tak kesah langsung kan..

dek kerana tak tau nak update entry apa, tapi nak update blog gak, makanya aku pun nak buat satu entry pasal edit mengedit ni..aku ni memang hantu mengedit gambar..almaklumlah muka kurang lawa..jadinya haruslah mengedit gambar supaya nampak berseri2 sikit..berseri ke?*persoalannya*hakhakhakhak..

masa kerja hari jumaat hari tu (sangat tak beretika aku ni, online time office hour..aishhh anak sapa la ni..hehehe) aku sempat ler meninjau2 blog yang aku follow..tup2 terbaca perihal entry dari blog lyssa pasal photoeditor nama xiuxiu..actually dah lama aku usha software ni..macam best jew..tapi tak reti nak guna..dah pernah download & install tapi bila tengok tulisan cina aku jadi kaget blur..apa kebenda yang software ni merepekkan..so disebabkan kejahilan aku terhadap tulisan cina, makanya aku pun uninstall..kekeke..pastu tetiba mengada2 semalam nak install software ni balik..nasib baik le si lyssa ni buat simple tutorial macam mana nak guna..aku pon godek2 ler software tuh..
nengok le sendiri hasil menggunakan software xiuxiu ni
-
-
-
-
-
-
-
-
software ni ada macam2 application..boleh tukar mode gambar contohnya lomo..cantik tau..pastu ada effect macam ni (nak sebut tak reti so aku tunjuk je gambar..senang sikit..hehehe)


pastu boleh combine gambar (macam photoscape sikit tapi lagi lawa)..pastu boleh kecikkan apa yang beso & beso kan apa yang kecik..kekekeke..sebab tu aku katakan edit gambar ni sebenarnya tipu belaka..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
adalah dengan ini saya ingin memberitahu anda sekalian bahawa sesiapa yang tidak mempunyai kelopak mata dan bulu mata yang kontot2, digalakkan mencuba software xiuxiu ni..hahahahaha..sebabnya???sebabnya software ni ada application menambah bulu mata pelsu..kehkehkeh..ce tengok ce tengok..


model diatas ni dipilih kerana matanya yang tak berkelopak dan juga mempunyai bulu mata yang kontot lagi tidak melentik..hohohoho..jadi sila jangan pertikai kenapa minah di atas ni dijadikan sebagai model..model ke?*persoalannya*hahahaha (geli pulak nak taip perkataan 'model'..sangat euwwww)

ok yang ni pulak aku tukar kaler anak mata..konon2 pakai contact lens lettew..tapi mahap ler..aku tak reti sangat edit..nampak sangat fake..huhuhuhuhu..nak jugak tengok mata aku macam mana kalau pakai contact lens..seumur hidup aku tak pernah pakai contact lens tau..takut wooo..aku ni dah la ganas, kang selamba badak jew aku tonyoh2 mata, lari pulak contact lens tu..hohoho..

ha yang ni ada tak macam rozita che wan punya mata?kahkhakhakahakhakahkfalkglkaj;jakgjalaaqpo 
(pasan jap)

ekceli banyak gak aku dah edit gambar..mostly gambar aku tak pakai tudung so tak boleh ler nak tayang kat sini..kang ada yang masuk hospital sebab muntah hijau 3 hari 3 malam tanpa henti..muahahaha..kijam..

ok la..dah maghrib..orang tua2 kata tak baik online time maghrib..banyak hantu syaiton..kehkehkeh..

oh ya kepada sesiapa yang nak guna software ni tapi tak tau kat mana nak install & macam mana nak guna boleh la tekan sini atau sini :) diorang ada kasik link & cara2 nak guna

p/s:  edit ni hanya untuk suka2..bukan cuba untuk merubah ciptaan tuhan..sesungguhnya ciptaan Allah itu lebih indah dan sempurna :)

6 comments:

  1. transform... totallly berubah tu...

    ReplyDelete
  2. hehe...saya dah download dah xiu2 ni...best2....tq tau....new blogger....follow k.....http://mardiyanhani.blogspot.com/ ajar2 la lagi k

    ReplyDelete