Monday, February 20, 2012

zaman sekolah: aku pelajar bermasalah

Reactions: 
assalamualaikum..

ha baru2 ni aku dok kemas2 almari buku aku..then terjumpa la satu kotak hikmat..haha..kotak ni memang penuh la dengan segala jenis surat dan kad raya dari kawan2..belek punya belek, tiba2 terjumpa sekeping kertas yang dilipat2..kertas apa pulak ni..aishhh..nervous gak nak bukak time tu..kot2 surat wasiat ke kan..kekeke..bila bukak nahhhh hambikkk ko..SURAT AMARAN PERTAMA..daripada penolong kanan hal ehwal murid+guru kelas..ouchhhh..sangat tragik bila di kenang kembali saat2 penyerahan surat amaran tu daripada ustazah aka guru kelas kepada aku..

untuk pengetahuan korang (kalau nak tau la kan), aku ni memang seorang pelajar yang paling suka ponteng sekolah..aktiviti ponteng memonteng ni memang dah sebati dalam diri aku sejak darjah 3 lagi..hahaha..dalam seminggu tu adaaaaa je alasan tak mau p sekolah..bangun lambatlah..sakit perut lah..penat lah..tapi alasan favourite-->sakit kepala..kekeke.. naik sekolah menengah attitude still tak berubah..tapi dah berkuranglah sikit tapi still ada gak ponteng2 ni..masa form 3 pernah kena tegur dengan guru disiplin..namanya ustazah yasamin..ustazah ni bukanlah guru kelas aku pun, tapi kebetulan dia ganti cikgu tak datang, dan2 la time tu dia buat spot check kehadiran..sememangnya aku time tu sebagai ratu ponteng kelas memang tak terlepas ler kena marah dengan ustazah depan member2 kelas..sejak hari tu aku benci dia..kekekeke..

form 4 aku dah pindah sekolah..masa form 4 tu aku dah tak ada problem ponteng2 sekolah lagi..sebabnya aku dah puas bercuti 4 bulan..semuanya gara2 permohonan pindah dari sekolah teknik ke sekolah biasa tak berjaya..so 4 bulan tu memang aku enjoy duduk rumah tanpa risau memikirkan SPM..hahaha..bila dah dapat masuk sekolah balik confirm2 la rasa ghairah nak p sekolah..

masuk form 5 perangai lama dah kembali semula..nak2 pulak sekolah baru aku ni tiap2 hari ada perhimpunan..pukul 7.20pagi semua mesti dah ada dekat tapak perhimpunan..siapa lambat kena duduk tepi menanti untuk di denda..malu woooooo..muka dah la suci, tapi selalu kena denda..mana tahan..bukan aku sengaja datang lambat, kadang2 bas yang datang lambat..lepas tu nak kena mendaki bukit (almaklum ler sekolah atas bukit) so lambat la sikit sampainya..untuk mengelakkan diri daripada kena denda lagi, jalan penyelesaiannya adalah ponteng sekolah..bagus punya alasan kan..hahahahaha..masalahnya dah tau tak datang sekolah, tak reti2 nak buat surat tak datang..mak & abah tak mau sign surat tu sebab tak mau bersubahat dengan aku lagi..guru kelas pun dah muak nak mintak surat tak datang tu kat aku banyak kali..tau2 jew dapat surat cinta ni--->
(klik untuk lebih jelas)

reaksi mak abah-->mengamuk lerrrrr..
reaksi aku-->cool, relaks..hahahaha..

surat jawapan tu aku buat dunno je..tak hantar balik kat sekolah pun..hehehe..bulan pertama lepas dapat surat amaran tu full attendance..masuk bulan ke 2 buat perangai balik..kekeke..nasib baik ler masa masuk uitm perangai tu aku tak bawak2 lagi..sebabnya bila dah duduk sebilik dengan budak2 rajin ke kelas, kita pun terikut2 la budaya rajin tu..

so pesanan ikhlas buat adik2 yang malas ke sekolah especially pada hari isnin-->
nak ponteng boleh tapi make sure pelajaran tak terjejas dan pandai2lah jawab dengan parents kalau dapat surat amaran dari sekolah...hakhakhahhak..ajaran songsang ni..cikgu2 jangan marah haaaaaa ;p

0 comments:

Post a Comment