Monday, September 5, 2011

open house

Reactions: 
assalamualaikum..

hari ni kebanyakkan orang dah start kerja balik setelah seminggu lebih beraya sakan..tetiba rumah ni rasa kosong..sunyi sangattttttttttttttt..yelah sebelum ni riuh rendah dengan suara anak2 buah, suara saudara mara yang datang beraya..bila sunyi sepi macam ni rasa bosan pulak..sabtu/ahad ni aku dah kena balik puncak alam..huhuhu..sungguh malas nak memulakan semester baru..oh ya buat kawan2 CS (customer service) hari ni diorang start berpraktikal selama 1 semester..selamat berpraktikal yer kawan2..teringat pulak kenangan aku praktikal kat JKR..nasib ler sebulan jew..hehehe..

okeh berbalik pada tajuk entry ni, sabtu lepas family aku ada buat open house..actually tak ada lah open sangat..hanya jemput saudara mara & kawan2 rapat jew..kebetulan birthday adik aku jatuh pada raya ke 3, so kiranya open house ni sekali menyambut birthday dia lah..untunglah dah beso2 still ada orang sambut birthday..huh *jeles*




macam biasa bila buat makan2 mak aku akan buat mee kari & aku pulak buat laksa..masa aku call ayie jemput mai rumah sempat lagi dia tanya : "saly, kau buat laksa ke?" aik macam tau2 jew kan..yelah dah itu jew yang aku reti buat..nak buat nasi ayam kang, entah apa pulak rasanya..buat nasi tomato kang jadi nasi briyani pulak..hehehe..so laksa jelah yang mampu den masak..

memang sangat letih bila kena sediakan bahan memasak sendiri, lepas tu masak sendiri, hidang sendiri, aish pendek kata semau buat sendiri..rasa nak pengsan! mak pulak ada buat puding roti, tapi disebabkan puding tu keras, terpaksa disorokkan kat dapur..malu nak bagi orang makan..hahahahahaha

terima kasih kat kawan2 yang sudi mai memeriahkan majlis pertunangan open house aku ni..sorry lah sebab tak dapat nak layan sangat korang..baru duduk2 berborak, dah kena panggil ke dapur balik..hehehe..nasib ler diorang ni faham & pandai bawak diri :)

tak sampai 5 minit duduk berborak, dah kena p dapur rebus laksa lagi..

aiman menggantikan aku untuk melayan kawan2 aku ni ha..

yeah..sempat lari ke depan jap..borak2 dengan jijah..tenks jijah tolong bawakkan kunci rumah sewa :)

disebabkan badan aku makin bulat, berposing pun kena menyorok kat belakang orang..muahahahaha..dari kiri : abang jijah, kakak jijah, jijah, aku & mak :)

kawan2 sejak dari sekolah rendah & menengah :) dari kiri: adik linda, linda, umi, athirah (adik umi - dah nak sama ketinggian dengan aku da), aku, wani n halijah..

halijah memang hot dengan baju kurung merah tu..dah la kulit putih, pakai kaler merah, memang menyerlah sampaikan abang sepupu aku nak usha line..nasib ler si ijah ni dah bertunang..kekeke ;p wani pulak lagi beberapa hari nak jadi isteri orang..dup dap dup dap..aku pulak yang berdebar2..kekeke

yeah..ini dia tetamu terakhir open house ku..thanx to aziera & her family coz sudi gak mai even dah lewat..sorry ler makanan pun dah tinggal saki baki :) muka aku pun dah sememeh berminyak..almaklumlah kejap kedepan, kejap kedapur..kekeke..

pukul 8 lebih suadara mara pun dah beransur pulang..apalagi, lepas solat maghrib, terus terdampar atas tilam..hehehe..

buat semua tetamu thanx coz sudi hadir..laksa  habis 3 paket setengah..mee kuning pulak habis dalam 14 paket..hehehe..kuah mee kari mak habis licin..kuah laksa pulak ada lebih sikit lagi sebab memang aku buat lebih pun..tahun depan insyallah kalau umur panjang, dimurahkan rezeki, boleh ler aku buat lagi open house..

p/s: tahun ni raya terakhir dapat duit raya..insyallah raya tahun depan kalau aku dah dapat kerja, giliran aku pulak bagi duit raya kat budak2 :)
p/s2:  tenks to ayie coz bagi doit raya kat aku..sungguh terharu :') banyak pulak tu dia kasik..sayang ko lebih la..aku tanya kenapa bagi banyak sangat..senang jew jawapan dia..saja bagi lebih nanti ko boleh beli topup call rashid..hehehehe..ko sungguh memahami aku :)) hahaha

0 comments:

Post a Comment