Wednesday, August 31, 2011

aidilfitri 2011

Reactions: 
assalamualaikum..

sedikit cebisan kenangan hari raya pertama 2011..

pagi2 lagi aku dah dapat hadiah sepcial daripada anak buahku yang tercayang..tengah syok aku bermekap, dia mai jenguk bilik aku..aku tau dia ni memang suka tengok barang2 mekap..tersengih2 pandang aku..then tanpa diduga air kencing dia mencurah2 ke atas karpet bilik aku..huwaaaa..sedihnya..almaklumlah pampers dah overload..kekeke..

terima kasih banyak2 yer nurul danisyah humairah diatas hadiahmu dipagi raya ini..mak lang mu sungguh terharu =.=''

sesi mengabdikan kenangan bersama keluarga terchenta..tahun ni tak ada fotographer jemputan sebab member along p beraya dengan awek dia..huhuhu..so terpaksa la setkan camera tu self-timer..ni lah hasilnya..

hatoiii..berpeluh2 aku dibuatnya sebab nak adjust kamera tu supaya center..then bila dah snap kena cepat2 lari, takut gambar tak jadi.kang jadi candid camera pulak..kekeke..

tengok tu, aiman muka menangis..time ni dia dipaksa untuk bergambar...yelah dia tengah syok layan citer senario kat tv, sekali tu kena paksa bergambar..raya tahun lepas pun dia menangis tak mau bergambar..tahun ni pun menangis gak..ermmm..tahun depan tak tahu lah macam mana..hahahhaa..

ehem2..pasangan merpati dua sejoli..kekeke..dengan mak berinai, kaler baju dah sedondon dengan abah..bak kata along:  umpama upacara nikah semula setelah bercerai..hehehehe..


upacara memohon ampun..banyak dosa ni..so kena mintak ampun..sebak jadinya..airmata haruslah meleleh sebagai tanda ikhlas memohon ampun..kekeke..

along

angah

eh2 humairah pun nak mintak ampun kat atok yer..hehehe

kemain lagi posing ala2 mulut itik yer..hehehe

adik pulak..

gambar aku tak sempat disnap sebab aku laju sangat..tak sempat diorang nak snap gambar..kekeke..bukan per, dah sedih sangat, tak sempat nak berucap panjang..

aku:  abah..ila nak mintak maaf kalau ada salah n silap
abah: ha yela..kau ni mudah sangat merajuk..
aku: hehehe..mak ila pun nak mintak maaf..
mak: yer

tu jew ayat aku..sebab aku tengah sebak giler2..tak tahu nak cakap apa lagi..actually banyak lagi nak cakap tapi tersekat kat kerongkong..hehehe..

ayat mak yang buat air mata aku meleleh tak henti2

mak nak mintak maaf kat anak2 mak..mak banyak buat salah kat korang..

padahal kami adik beradik yang banyak buat salah..tu lah murni nya hati seorang ibu..sanggup mengetepikan ego..sanggup mintak maaf kat anak2 padahal dia tak bersalah pun..anak2nya yang suka melawan cakap..heeeeeee :))

selepas tamat sesi bergambar & bermaaf2an, kami sekeluarga pergi ke kubur arwah atuk & wan (belah mak) kat perkuburan sungai pelong..punyalah nak cepat, sampai terlupa nak bawak bunga & air untuk siram kat kubur..hehehe..tapi tak apalah, yang penting doa..kan kan kan..yang pasti air mata ni meleleh laju jew..rindu kat arwah wan..dah 3x kali raya tanpa arwah wan disisi kami..hmmmm..kurang kemeriahan tau bila orang2 tua dah tak ada :'(  tahun ni punyalah ramai orang kat kubur..tak pernah2 seramai hari ni..macam pesta pulak..kekeke..bila dah ramai2 tu ada jugak terjumpa saudara mara jauh..

then pergi kubur arwah atuk & nenek (belah abah) kat tanah perkuburan kampung paya jaras..adeh..bukan tak suka p situ, tapi rasa macam nak pengsan sebab kawasan situ berbukit dan curam..mengah+berpeluh2 dibuatnya..bak kata abah situ kawasan kubur orang kaya2 sebab atas bukit..ceh...tak ada maknanya..tapi tak apalah, atleast boleh excercise..kekeke..kat situ pun ramai giler orang..heran yer, kenapa tahun ni ramai sungguh orang kat kubur?tahun2 lepas tak ada pulak ramai macam tu..huhuhu..mungkinkah kesedaran sudah timbul betapa pentingnya melawat kubur di pagi raya? entahlahhhhh...

yes sesi bergambar dah selesai, sesi bermaafan dah selesai, sesi melawat kubur pun dah selesai, so boleh lah dengan senang hatinya pergi beraya dirumah saudara mara yang terdekat..rumah pertama yang kami serbu adalah rumah nenek leha..macam biasa kalau p rumah nenek leha memang tak boleh berdiet sebab makanan semua sedap2..tahun ni diorang buat nasi beriyani & laksa..kek batik pun ada..yang paling best aku dapat duit raya daripada diorang..hahaha..malu pun ada sebab dah beso2 still dapat duit raya..tapi dah orang nak bagi, aku ambil jelah dengan hati yang terbuka..boleh la beli topup..kekekeke :p

yeah..ni lah suadara maraku..muka aku terlebih cahaya la pulak..hehehe..

lepas p rumah nenek leha, ada 4 buah rumah lagi aku pergi..dah macam2 makanan & minumam masuk dalam perut ni..balik2 terus timbang berat..masyallah...naik 2kg..huwaaaaaa..baru turun 4kg bulan puasa, tapi raya pertama jew dah naik 2kg..adeh2..lepas tu pulak, macam biasa, raya pertama jew mesti kena c*r*t b*r*t..4 5x masuk tandas..huhuhu..lemah rasanya badan ni..tulah makan tak hingat dunia..semua nak bedal..kekeke..

okok, ni jela serba sedikit kisah raya pertama aku..moga tahun depan masih berkesempatan beraya bersama keluarga terchenta :)

2 comments: