Sunday, July 24, 2011

minggu ke 3 praktikal

Reactions: 
assalamualaikum...

pejam celik, pejam celik dah 3 minggu rupanya aku berpraktikal kat jkr..cepat sungguh masa berlalu..rasa baru semalam melapor diri, tup2 dah 3 minggu aku kat situ..hehehe..banyak kenangan kat jkr ni..tetiba rasa sedih lak bila mengenangkan next week adalah minggu terakhir aku berpraktikal..kalau dapat elaun nak jugak aku tambah sebulan lagi..kekeke..tapi dah mak kata bulan 8 ni duduk rumah, tolong dia masak..so ikut la kata ibu yang terchenta :)

minggu ke 3 praktikal, tak adalah yang special sangat..hari isnin aku still buat kerja meng'key' in data dalam sistem..memang bosan terutamanya bila bekerja dengan nombor..berpinar jugak mata..so untuk hilangkan kebosanan, aku blogwalking blog2 orang lain..fb memang kena block, *just ada waktu tertentu yang boleh bukak, so tak adalah memanjang nak bukak fb*..pagi memang jkr akan block fb..pukul 1 sampai 3 dorang akan allow balik kite gune fb..then pukul 3 sampai 4 diorang akan block balik..pukul 4 keatas memang staff boleh login sepanjang masa..kekeke..

hari selasa & rabu aku tak datang kerja..sebab demam..hari khamis tu ada staff bertanya kenapa aku tak mai kerja..paling risau kak salmah la..sibuk tanya aku demam teruk kew..diorang tanya aku demam sebab p kursus kat PD hari tu kew..hehehe..sebenarnya tak adalah sebab p kursus aku demam..maybe sebab dalam office aircond terlalu sejuk, aku pulak tak bawak sweater..then bila balik cuaca kat luar panas terik, tu yang badan rasa lemah, pening kepala..hehehe..

hari jumaat memang best sebab dapat makan free..hehehe..i likeeeee..oh ya nak cerita sikit tentang pagi jumaat sebelum p office..nak dijadikan cerita, aku tak boleh tidur malam, so bangun pun lambat la jawabnya..mak aku dah kejutkan pukul 6.10am..incik rashid pulak tak kejutkan aku hari tu, sebab aku merajuk dengan dia..dia mesej aku tak balas, dia call aku tak angkat..so pagi tu pun dia tak kejutkan aku..caisss..kejam betul dia..hehehe..pukul 6.45am baru aku terjaga, tu pun bila mak aku bising2..kelam kabut la jadinya..tak sempat la nak berbedak gincu bagai..dalam kereta barulah nak berbedak, bergincu & bercelak..ni lah muka hasil mekap dalam kereta..kekeke

saja buat black & white..hehehe

okeh sambung cerita pasal makan2 kat cawangan aku..makan2 ni sempena persaraan puan fatimah & perpindahan kak salme..actually minggu lepas dah buat makan2 antara cawangan aku & cawangan sumber manusia, tapi kali ni makan2 antara cawangan aku jew (cawangan perperiksaan)..memang meriah walaupun ringkas..pengacara majlis ni memang kelakar & sempoi..siap ada gimik lagi..

ada kertas tergantung kat whiteboard tu..tertanya2 apalah isi kandungan nye..

mula2 puan fatimah disuruh bukak kertas tu..

tadaaaaa.....

we love kak timah..selamat bersara..owhhh..so sweet :)

giliran kak salme pulak...
tadaaaaa....
keluarlah gambar kak salme..yang klako nya diorang cerita kebetuan pagi tu print diorang rosak..nak print colour tak boleh..just black jew boleh..nak bagi gambar tu berkaler, diorang ambil pen merah, then warnakan  part bibir..kekekeke..memang lawak..

rupanya2 ada lagi gimik..pengacara keluarkan poster puan fatimah pulak dari belakang whiteboard tu..hahaha..so cute..diorang kata gambar tu akan dijadikan bahan tatapan kat office, kut2 ada yang rindu puan fatimah tu..
poster puan fatimah..ni pun tak ada colour, n part bibir di warnakan dengan pen merah..kekekeke

sesi penyampaian hadiah buat puan fatimah..

ni pun kelakar sebab hadiah kak salme tak ada sebenarnya sebab penganjur majis tak tahu hari tu hari last kak salme..tetiba tuan pengarah suruh pinjam hadiah puan fatimah tu untuk bergambar..macam2 :)

yeay!!!time untuk melantakkkk :)
ada nasi tomato, ada ayam masak merah, papadom, jelatah, rendang daging & kari dalca..

ha special menu, roti jala+kuah durian..perghhhh..sedap tak terkata..buah tembikai susu sebagai pencuci mulut..

mula2 ambil satu..lepas makan rasa macam sedap pulak..ambil lagi satu..hehehe...kuah durian tu memang sedap..pekat giler...kuah durian ni dimasak sendiri oleh puan fatimah..

nyum2 :) makan makan & makan..macam mana berat aku nak turun kalau ada jew makan2 kat office ni..hehehe

okeh ni jela memori sepangjang minggu ke 3 aku berpraktikal..minggu depan tak tau la macam mana pulak..nasib baik tak jadi p cherating untuk jadi urusetia kursus..sebabnya aku tak habis nak explore system kat jkr tu lagi..hehehe

p/s: tenks for reading :)

2 comments:

  1. Bab2 makan2 di office ni memang best. Pot luck.

    ReplyDelete
  2. simplyseoul:ya ya ya..mmg xleh nk bdiet..hahaha :)

    ReplyDelete