Tuesday, July 19, 2011

minggu ke 2 praktikal : tiara beach resort, PD (day 1)

Reactions: 

bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum..
wah...rindu nak update blog..tapi apakan daya, masa tak ada..bila ada masa pulak mesti nak qada' tidur..hehehe..sepanjang minggu lepas berpraktikal, macam2 kenangan manis terpahat dalam memori aku ni..mana tak nya dapat ikut akak2 ofis aku ni p jadi urusetia kursus kat tiara beach resort, port dickson..aku p sana selama 4 hari start 11hb - 14hb..mula2 p aku tak tau aku akan jaga kursus apa sebabnya ada 3 kursus sekaligus kat situ..

aku sangat lah berkobar2 nak p sana..yelah dah lama tak tidur hotel..hahaha..tapi baju aku bawak ala kadar jew sebab malas nak usung beg berat2..tiba2 nak dijadikan cerita, konon2 nya nak p sana pakai flat shoes..senang sikit nak gerak..flat shoes tu pulak lebih kurang setahun dah aku tak pakai..terperuk dalam kotak kasut jew..mula2 pakai okeh..sampai2 ofis aku terkejut beruk tengok kasut tu berubah rupa..*lupa pulak nak snap pic kasut aku tu*  kalau tengok memang tak berselera la nak pakai..kulit kasut 2 semua merekah & kulit nya terkopek..aish...apesal jadi lagu ni..maybe sebab dah lama tak pakai, kasut tu pun merajuk..hahaha..aku pun dah pening, macam mana ni..takkan nak p beli kasut baru..kalau nak beli pun, sogo tak bukak lagi time tu..

punyalah stress time tu..aku fikir 4 hari kat PD, takkan nak pakai kasut buruk tu..buat malu jew..aku pon dengan hati yang gundah gulana p la turun ofis mak aku..konon2 nak mengadu nasib la..tetiba timbul idea nak pinjam kasut mak aku..nasib baik mak aku ada kasut spare..tapi bertumit & ketat lah pulak kasut tu..then dengan muka tak malu nye aku suruh mak aku pakai kasut bertumit tu..aku pinjam kasut yang dia tengah pakai tu..kasut ni pun bertumit tapi tumitnya tebal, tak adalah halus macam kasut lagi satu tu..so selesai masalah :)

pinjam kasut mak..akhirnya kasut tu pun menjadi kembang sebab kaki aku lagi besar dari kaki mak..hahahaha..cian mak..hancur kasut kesayangan dia..kekeke..

aku p dengan akak salme, cik naomi & prema (budak praktikal)..2nd time aku naik kereta saga..not bad lah..sangat selesa :) perjalanan dari KL ke PD lebih kurang 2 jam setengah..tak boleh nak speed sangat sebab kereta berat..almaklumlah bawak aku..hahahaha..lepas tu pulak masing2 bawak beg besar gedabak..macam nak duduk seminggu pulak..padahal 4 hari jew..hahaha..

time ni kat lobby hotel..tunggu akak2 ofis aku settlekan hal pendaftaran..

receptionist place..

wahhhh..ni view dari tingkap bilik kiteorang..aku menginap dengan kak salme..tapi sedihnya, beberapa jam selepas tu kami pindah ke blok lain..sebab kiteorang takut tidur berdua..so kami cari bilik untuk 4 orang..dari blok b kami pindah ke blok d yang menghadap tangki air..tiada lagi pemandangan indah..kuikuikui..

biskut butter yang sedap & serbuk koko yang lazat :))) semuanya free.. *makanan free memang sedap kan*

masa kat bilik first sempat lah aku snap beberapa keping gambar keadaan bilik kami..

saja bosan2 snap pic keadaan bilik hotel ni..not bad la dari segi perabotnya..cuma yang tak best aircond tak sejuk..nak adjust suhu pun tak boleh sebab remote tak ada..mengong punya hotel..huhuhu..lepas tu tekanan air tak kuat..slow jew..sabo jelah..huhuhu..

katil untuk 2 orang..katil sangat empuk :)

mini kitchen..hehehe..

muka ceria dapat mandi air pancut..hakhakhak...

lepas maghrib kami dah bersiap sedia untuk handle kursus  makan..yihaaa..memang best..sebab perut pon tengah berkeroncong..tapi ingat pesan mak -->  jangan makan banyak2..makanan kat hotel memang sedap2 tapi kena beringat, jangan minum air manis..takut baju raya tak muat..ehemm...

memang syok jadi urusetia kursus..sebabnya makanan telah siap dihidang..tak perlu beratur macam peserta..kekekeke...rasa macam vip pulak bila makan ada orang layan, ada orang taungkan air.. :))

ha ni cik naomi..pegawai kat ofis aku..orangnya gila2..sempoi.. :)

lauk aku untuk malam pertama : sotong besar gedabak uolss...fillet ikan (perghh...sedap tak terkata)

ha ni lah keadaan dalam dewan mini kursus yang aku handle..aku ditugaskan untuk handle kursus pengacaraan majlis..lagi dua kursus : kursus gangguan seksual (prema jaga) n kursus perkhidmatan awam (cik naomi n kak salmi jaga)

sangat nervous tau jaga kursus ni..mana tak nya, baru masuk dewan, dah kena jadi mc..walaweh..nak cakap apa pon tak bersedia..dah la ramai lebih kurang 43 orang peserta..semua nya aku tak kenal..menggeletar la jugak suara aku time jd mc ni..hahahaha..serious tak boleh lupa kenangan jadi mc bidan terjun ni..tapi pape pon aku cuba berlagak tenang & profesional..hahahahah..*poyo*

berposing depan air pancut hotel..

penceramah untuk kursus pengacaraan majlis ni ialah dr khair..then ada sorang fasilitator yang conduct sekali, namanya madam gina..first time jumpa dia aku ingat dia indian..tapi bila dia bersin dia sebut alhamdulillah..la rupanya dia pakistan..islam la kiranya..keekke..malam pertama kursus ni tak ada yang best pun, just breaking ice jew..berkenalan antara satu sama lain..pukul 11 dah habis..urus itu ini, pukul 11.30 baru sampai bilik..time to sleep :)

........to be continued :)

0 comments:

Post a Comment