Tuesday, June 21, 2011

super duper enjoy : day 2 (masjid wilayah persekutuan KL --> istana negara)

Reactions: 
sambungan dari previous entry:

lepas balik dari KL bird park kami ke istana negara pulak..kebetulan ayie kerja kat situ, then kami dapat la peluang menjenguk sekejap ke dalam istana tu..memang terpukau dibuatnya even belum siap lagi, tapi dalam kepala ni dah dapat bayangkan betapa indahnya istana ni nanti..

hehehe..ni gambar kat dataran istana..view kat sini sangat la cantik..even panas terik tapi berangin..best sangat..yelah atas bukit kan, memang la best..nanti nak cari rumah, cari atas bukit ek..hehehe

opss..panas..silau mata dibuatnya..

me n ayca..

hehehe..ayca buat gaya macam tu sebab tak tahan silau..

pembinaan istana ni still in progress..banyak mat bangla tau..hehehe

wah2..aku suka pic ayca ni..sangat ayu..bila tengok rasa macam kat pantai bila selendang tu ditiup angin..hehehe..

hehehe..cube tengok gambar bendera kat belakang tu..ada bendera sabah..isk..rindu pulak kat si dia yang berada kat sana tu..hehehe

ha ni dalam istana..istana ni terbahagi kepada beberapa bahagian..yang kiteorang p ni kalau tak silap bahagian kediaman sultan & permaisuri..tengok la chandeliar tu..sekali tengok macam bentuk roket ada..macam bentuk sotong pon ada..hahahaha..

ni pulak bilik sultan..tapi tak siap lagi ni..bahagian yang dah siap contohnya tiolet pintunya dikunci..takut la ada sesiapa yang masuk then rosakkan part yang dah siap tu..hehehe..bilik permaisuri pon ada gak kami jenguk..time kami jenguk tu ada lah beberapa pekerja tengah deco bilik tu..macam sultan ni tema biliknya colour coklat keemasan..bilik permaisuri colour silver..daulat tuanku..sembah patik harap diampun..maaf ye patik menjenguk kejap bilik tuanku..patik tak usik apa2 pun..bilik tuanku & permaisuri memang cantik..hehehe :)

balik dari istana tu, kami singgah masjid wilayah persekutuan kuala lumpur untuk solat zuhur sekali dengan asar..time tu badan memang dah melekit, baju pun dah basah dengan peluh..aku ni memang kuat berpeluh..lepas tu pulak kat cardigan aku tu ada warna putih2..tak tau la tu taik burung kew..tapi macam tak sebab tak ada bau pun..oh ya lupa nak cerita, sepanjang kami kat KL bird park tu tak ada pulak burung2 tu nak berak atas kepala kita..semuanya sangat behave tau..maybe dah di train kot..hehehe..sampai2 jew kat masjid tu, terus aku tukar baju..baru rasa yakin nak solat kan..hehehe..nasib jugaklah aku bawak baju lebih.. :)

first time aku mai masjid wilayah ni tau..sangat besar & binaannya pun menarik..lepas solat tu, sempatlah jugak kami bergambar kat masjid tu..

wah macam kat luar negara pulak rasanya..hehehe

ops...jangan fokus kat perut boncit aku tu..malu2..hehehe

okeh2 ni pulak gambar ayie & ayca yang aku snap guna dslr..gian wo nak tangkap gambar gune dslr..hehehe..



duduk bertafakur, mensyukuri nikmat kurniaan Allah :)

cantik tak?hehehe



alalala..tomeinya kawan2 aku ni :)



aku suka pic ni..sukaaaaaa sangat..hehehe..amacam ada bakat tak jadi photographer?kekeke..

hehehe..berposing dengan kamera ayie..berangan2 dah nak beli kamera dslr..tapi duit tak ada..tak apa, nanti dah kerja, kumpul duit, benda pertama aku nak beli kamera dslr..heeeeee :)

lepas solat & bergambar, kami menuju ke kota damansara untuk makan..yeay!! part ni paling aku nantik2kan sebab perut dah berbunyi..kami makan di restoran sayang salmah(kalau tak silap..hehehe)..ayie ni bab makan tanya jew la kat dia restoran mana yang sedap, semua dia tau tau..dari shah alam ke petaling jaya, sampai ke damansara semua dia tau restoran mana yang sedap & berbaloi..

aku pilih nasi goreng daging merah..perghhh..memang terbaek la makanan kat sini..sedap dan banyak..berbaloi2..hehehehe

ayie ada order kerabu sotong gak..ni pun sedap..aish..pendek kata memang sedap..just pelayan kat restoran ni poyo sikit..hahaha..

okeh ni jew la secebis coretan aku sepanjang dua hari kami bersama..memang sangat syok..tenks a lot to ayie yang support aku & ayca selama dua hari ni..tak terbalas budi dia belanja kiteorang..akan aku kenang saat2 kiteorang makan, borak2 & luah perasaan sama2..tenks sebab sudi bawak kami p jalan2 dari tasik seksyen 7--> masjid shah alam-->  i-City-->  KL bird park--> istana negara-->  masjid wilayah persekutan KL--> hantar balik ke rumah masing2...hehehehe....Allah jua lah yang mampu membalasnya..moga rezeki ayie terus murah & diberi kesihatan yang baik..aminnnn...once again, tenks a lot..nanti aku dah kerja, sila tuntut aku belanja ko balik yer ayie..hehehehehe :)

p/s:  tensk for supporting my blog by reading my entry :)

0 comments:

Post a Comment