Monday, June 20, 2011

super duper enjoy : day 1 (tasik seksyen 7-->i-City)

Reactions: 
ehem2..assalamualaikum w.b.t..

best sangat weekend hari tu bila dapat spend time dengan ayie & ayca..sungguh tak sangka daripada cakap2 biasa akhirnya menjadi gak plan nak keluar bersama ni..kawan2 yang lain janganlah kecik hati ek bila kiteorang tak ajak join sekali..actually mula terbit idea nak keluar ni bila ayie pindah johor sekejap haritu bila dia nak berhenti kerja & atas beberapa sebab yang tak boleh nak ditulis di blog ni..hehehe..ayie ni pun bagitau aku nak pindah ke johor last2 minit..so bila si ayca ni dapat tau dia sedih la tak dapat jumpa ayie lagi..almaklumlah ayie ni ex-roomate ayca time diploma dulu..then tetiba ayie dipanggil balik kerja, siap dapat naik gaji tu..alhamdulillah rezeki dia..so ayie pun pindah lah balik ke shah alam..then aku cerita lah kat ayie yang si ayca ni sedih tak dapat jumpa ayie hari tu..dengar jew aku cakap macam tu, terus ayie ajak aku & ayca tidur rumah dia kat shah alam..aku no hal la..teringin gak nak p rumah dia..then confirm2 kat ayca akhirnya berjaya gak kami menjejakkan kaki ke rumah ayie..hehehe :)

ayie mai jemput aku & ayca petang sabtu, after dia balik kerja..mula2 sampai rumah ayie tu, duduk lepak2 jap, layan internet, then tunggu orang astro install astro kat rumah ayie, then dalam pukul 6 lebih tu kami pun bertolak ke tasik shah alam..tasik ni dekat jew dengan rumah ayie..aku punyalah beriya pakai seat belt..hahaha..tak apa, dekat kew, jauh kew, seat belt tu penting ye kawan2..heeee :)  tujuan p tasik tu sebenarnya ayie nak test skill photography yang dia belajar..so kiranya kami ni jadi model sambilan ayie la..hahaha..

meh2 layan pic hasil air tangan ayie..hahaha..dan di edit oleh aku sendiri..kekeke..









dah penat berposing kat tasik seksyen 7 tu, kami p masjid shah alam dulu tuk solat maghrib..ni la kali ke 2 aku p masjid shah alam tu..first time dulu time kami keluar p bukit cahaya alam..lepas solat tu, kami p makan dulu..ayie bawak kami kat satu tempat ni tapi namanya dah lupa la pulak..sedap giler makanan kat kedai ni..kami order asam pedas ikan pari, kailan belacan n telur dadar..paling sedap makan otak2..perghhh..serious sedap gilerrrrr..teringat2 kesedapan otak2 kat situ..



kuahnya pekat..bagi aku sedap..tapi ayca kata macam kurang daun..maybe maksud ayca kurang daun kesum kot..hehehe

bak kata ayie, pinggan kat kedai ni macam pinggan kat rumah nenek dia..hehehe..yela rasa macam makan kat kampung bila guna pinggan ni..


lepas perut dah kenyang, kami p i-City pulak..ha ni pun kali ke 2 aku p i-City..first time pergi dengan classmates aku setahun setengah yang lepas..hehehehe..la ni dah banyak perubahan :) kalau nak tau rumah ayie dekat betul dengan i-City ni..kalau ada event kat situ, boleh dengar sampai ke rumah ayie..

meh layan lagi pic2 kami kat i-City..bila pakai kamera dslr, cantik la jadinya pic ni..teringat dulu first time pergi, pakai kamera biasa jew..semua gelap gelita..hahahaha


gadis cendawan..tersenyum girang dapat bergambar dengan cendawan..hahaha

uweekkk..posing keluar lidah..actually katak kat belakang ni keluar lidah tapi dah terlindung dek ayca..hehehe

makan buah berlampu..hahaha..

alololo..macam pasangan kekasih pulak duk peluk2..hahaha



hahahaha..tiru gaya snow light ni..badan dah sama saiz da..hehehe

apehal la si ayca ni nak cucuk kepala snow light ni..dia bergambar dengan snow light yang kecik jew sebab dia kecik..kalau aku kena bergambar dengan snow light yang besar sebab aku besar..hahaha..boleh plak macam tu ek..hehehe


ha time ni duk berebut nak ambil air teh lipton..excited jew muka..macam lah kat rumah tak ada teh lipton tu..hahaha

huhuhu..muka kecewa sebab tak sempat nak ambil air dah habis T__T dah la tak dapat botol lipton yang cantik tu..penat lah berpusing ke hulu hilir, tapi hampa..hahaha..bila ingat balik tergelak sorang2..yelah punyalah excited cari botol lipton tu sebab semua orang pegang botol tu..siap tebalkan muka tanya orang mana dapat botol tu..alih2 tengok pekerja lipton tu dah kemas2 barang nak balik dah..hahahaha..tak ada rezeki namanya tu..








mak aih tinggi nye zirafah ni..

muka kepentatan..baju pun dah basah sebab berpeluh..hehehe

tak tau nak buat aksi apa dah..hehehe

eee..manjanya..uwek2..hahaha

nates..hahahaha...

yeay!! time to go home..badan pun dah penat..nak layan bantal pulak..hehehe

sangat penat but happy dapat berjalan2+berposing..tenks to ayie sebab sudi snap pic aku..hehehe..

for the 2nd day kami pergi bird park & istana negara, tapi aku update later okeh :)

p/s: tenks for reading :)

4 comments:

  1. welcome saly... jom nt kite g wat outdoor photoshoot lagi.. aku nk test lagi skill aku.. hehe.. neway, tq sgt kt kowang sudi dtg umah aku yg lom abes di design kan ni.. nt jempot dtg lgi.. pasni umah gerenti da upgrade..hehe..and tq sgt sudi penuhkan weekend ngn aku...
    sayang kowangla!

    ReplyDelete
  2. wah..mau jew follow tp aku ni xfotogenik..nanti xcntik gambar nti..hahahaha..

    welcome..tenks gk coz ajak p umah ko..raye nti kompom dah cntik kn..leh r kami konvoi beramai2 ke rumah ko..hikhikhik

    syg ko jugak! :))))

    ReplyDelete
  3. Ayie nk ikut jugak:(((( xde pun ayie, ilah nk ajak aku kan.msg la ku.amek no aku 019-2549747

    ReplyDelete
  4. ina: wokeh babeh..insyallah klu p mane2 kteowg ajak ek.. :)

    ReplyDelete