Friday, June 17, 2011

result uitm

Reactions: 
~alhamdulillah..aku panjatkan kesyukuran padaMu ya Allah..tak terhitung nikmat yang Kau kurniakan padaku..walaupun aku sering alpa dengan nikmat yang Kau kurniakan padaku, tapi sedetik pun Kau tak pernah melupai aku..malah Kau tak putus2 memberikan apa yang ku hajatkan~

nak tuju lagu luah perasaan sikit kat blog boleh tak?hehehe

baru tadi aku check result kat email untuk semester lepas..alhamdulillah, segala usaha aku untuk sem lepas terbayar dengan keputusan yang sangat aku tak sangka..syukur syukur syukur padaMu ya Allah..apa yang aku dapat ni juga adalah berkat tunjuk ajar lecturer2 aku..lecturer sem lepas semuanya best2 & sporting..tenks a lot to --> madam sharidatul, prof raja munirah, madam sharifah fazirah, ustaz hajar, miss nudra, laoshi sb goh & encik bad..all of u are awesome!! hehehehehe :)

keputusan ni adalah juga berkat sokongan & doa family aku especially mak yang sentiasa bagi kata2 semangat pada aku..masih aku ingat time ada test, aku gaduh2 ganaz manja dengan incik rashid..hehehe..mak lah orang pertama yang aku carik untuk melepaskan rasa sedih..mak naikkan balik semangat aku untuk belajar..abah & adik beradik aku pun sama bagi kata2 semangat kat aku..dari situ aku sedar yang family aku adalah segalanya :)  keputusan ni aku dedikasi kan (wah macam tuju lagu pulak..hehehe) kat mak aku..tiap kali test & time final exam mak akan berpuasa untuk aku..terima kasih banyak2 mak..ni hasil usaha & berkat mak berdoa untuk ila :)))) tak lupa jugak untuk incik rashid, walaupun ada gaduh2 time test & final exam, tu sebenarnya membakar semangat aku untuk lebih rajin belajar..tenks jugak untuk kata2 semangat sepanjang saya tengah exam :)

penantian berakhir pada sem 5 :)

dan sebenarnya ada dugaan besar time final exam iaitu dugaan rumah sewa..aku pun tak tahu kenapa housemates aku tak boleh get along dengan aku & hajar..pada mata diorang semua yang kami buat salah..semua nye tak betul..tenks kat korang sebab buat perangai 'seth tan' time kami nak final exam..both of u can't bring us down!!!! oh ya, for bestie one of our ex-housmate named kimball kim:  tenks coz memalukan kami di fb anda..hahahahaha..kami memang suka terperap dalam bilik sebab kami tak soSIAL macam korang..kami tak suka melepak tak tentu hala sampai ke subuh macam korang..daripada melepak baik kami study kat bilik  :)))) arghh..lupakan seth tan2 tu semuanya..sebenarnya diorang jelous dengan kami..tu jew yang mampu aku cakapkan..

btw aku teringat time aku ambil keputusan tukar group time sem lepas, aku cakap result aku teruk sejak tak bersama geng aku lagi..so aku nak tukar group supaya sama2 balik dengan group diploma aku & hopes can improve my exam result..then ada seorang ex-classmate aku cakap macam ni:

member:  kau ingat, kau tukar group kau boleh dapat dekan ke ilah?
aku:  insyallah aku akan buktikan kat kau, dengan tukar group aku boleh dapat dekan..

now aku buktikan kata2 aku..bukan aku nak mendabik dada, tak terlintas okeh, cuma aku tau apa yang terbaik untuk aku..aku tukar group bersebab..bukan main suka je aku nak tukar..alhamdulillah Allah tu maha mengetahui niat aku tukar group tu..bukan sebab aku tak suka dengan classmates OMB55D tu semua..tak tak tak..!!!! aku sayang sangat kat diorang..diorang semua sangat baik & comel2..most of them sangat kelakar & menghiburkan, aku suka berkawan dengan diorang..dah macam adik beradik aku sendiri..tapi mungkin diri aku sendiri yang kurang semangat bila geng2 aku lain group..2 sem aku tak fokus kat study sebab tak ada semangat..2 sem jugak result aku teruk..huhuhuhu..put blame on myself :'(

siyesly, lain semangatnya bila geng tak segroup tau..rasa persaingan tu kurang..aku sukakan persaingan dari sudut positive..dan alhamdulillah bila aku tukar ke group OMB55C, semangat aku naik balik..credit to my geng yang sama2 berusaha keras untuk group assignment :) tenks to hajar also, dia pun banyak tunjuk ajar kat aku if aku tak faham..dia akan terangkan kat aku sampai aku faham..nyanyi-->tunjuk ajar ku sifu~~~~hehehe..teringat kenangan kami bincang all chapters sama2 sampai tekak kering & sakit :)

akhir kata,
terima kasih kepada:

~ALLAH S.W.T~(Maha Suci Allah, Kaulah sebaik2 pengatur)
-
-
-
-
~LECTURERS~
~FAMILY (MAK, ABAH, ALONG, ANGAH, ADIK, & ANAK2 BUAH)
~INCIK RASHID~
~GENG2 KU~
~dan semua yang support diri ini~

dengan ucapan,


 'SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR & BATIN'  errrkkkkk..hahahahaha..:)))


p/s:  tenks for reading :))


p/s/s:  congrats 2 semua yg berjaya dapat dean list..dengar kabo sem ni ramai yang dl..lebih bermakna kalau dl 2 hasil usaha sendiri, bukan daripada hasil meniru ye :)))  btw pada yang tak berjaya tu ni ada pesanan ikhlas-->  "... ..dan janganlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
- Surah Yusuf ayat 12..chaiyok2 untuk sem depan ye kawan2 ku sekalian :))


5 comments:

  1. Ilaaaaa.....nampak'y kite yg tak lepas2 lg kan? Sediiihhhhh...... Tak sampai hati nk express feeling tu.........

    ReplyDelete
  2. @alfaqir iLAllah: xpe2..Allah 2 kn sebaik2 pengatur..mana tau sem dpn ada rezeki kamu :))

    ReplyDelete
  3. ilah hahahah tahniah2..mari kita berusaha lagi utk sem yg akan dtg. ameen hahaahaha

    ReplyDelete
  4. alhamdullillah.. memula nk cek result punyela aku risau sbb aku x buat suFO tu... da ptg2 kat ofis br leh cek.. alhamdullillah.. aku berjaye gak ke puncak menara gading.. eh.. hahhaha

    ReplyDelete
  5. anon: ye ye..amin :)

    yie yang: hahaha..aku ke menara puncak alam..ha aku pun nerves gak..tak bersedia time check 2..saja jew la bukak emel sekali result da smpai..so alang2 2 tgk jela..hehehe

    ReplyDelete