Thursday, May 12, 2011

Unplanned Dinner :)

Reactions: 
assalamualaikum..

sekarang aku dah start semester break..yihaaaa..sangat seronok sebab tak perlu bangun awal2 pagi mandi, gosok baju, bersiap2, mekap & terkejar2 p class (ciri2 budak pemalas..heeeee)..rasa heaven sangat duduk rumah even sometimes rasa bosan tahap cipan..hehehe..sabtu lepas adalah hari yang paling membosankan..actually bukan hari sabtu tu je, tapi hari2 lain pun bosan jugak sebab kena hadap buku..almaklumlah minggu final la katakan..tambah2 aku ni manusia paling menyampah nak kena menghafal segala fakta, teori, n bla bla bla...lemah giler :p

hari sabtu tu kebetulan my housemate ada masak kerang rebus tapi aku tak makan pun..keruh gila air rebusan kerang tu..mesti tak basuh bersih..yerkss..geli aku..hehehe..dah la ajak makan melalui sms je, sungguh tak proper..malas aku nak makan..rupa2nya roomate aku si hajar dah kecur air liur nak makan kerang..disebabkan dia memang hantu kerang, sanggup p cari kerang kat area fasa 2..nasib baik ada sambal kerang, kiranya terubat la juga..

tiba2 time maghrib time aku tengah layan perasaan tiba2 si hajar ni tegur aku..

hajar--> ilah dah maghrib
aku--> okeh

rasa heran lah jugak kenapa tiba2 dia bagitau aku dah maghrib..tau la dah maghrib cuma tak masuk waktu lagi..tak pernah2 dia bagitau aku dah masuk maghrib ke, subuh ke, zuhur ke..waktu belum masuk pun dia dah ingatkan..hehehe..bagus2..tapi aku ignore jela..maybe dia saja nak ingatkan aku..yelah aku ni suka benar sembahyang maghrib pukul 8 (alamak terkantoi..heee)..

sat g pukul 7:35pm dia cakap lagi benda pelik..

hajar-->  ilah p mandi..dah maghrib..
aku--> aik pelik benar kau hari ni..tak pernah2 bagitau aku dah masuk waktu..then suruh aku mandi..
hajar-->  hehehe..jom la bersiap..p makan kerang bakar..aku teringin nak makan kerang bakar..

laaaa..nak ajak aku makan kerang bakar rupanya..patut la beriya suruh aku mandi & sembahyang cepat2..hahahaha..tu pun nak berbasi2 dengan aku..cakap direct kan senang..hahaha..siang nya aku ajak p makan kerang bakar tak mau..nak study katanya..aku pon ok jela..hehehe..tup2 malam tu dia ajak p makan kat restoran d'manggis, kuang..even time tu plan nak fokus study, tapi bila dengar perkataan makan, automatic lupa niat nak study..so dengan pantas dan tangkas nye aku mandi, sembahyang & bersiap..hehehe..paling tak boleh blah hajar cakap macam ni:

hajar-->pakai lawa2 sikit malam ni..mekap tau..
aku-->ha?nak buat apa mekap2?pergi makan kat kuang tu je..
hajar-->oh kalau keluar dengan odong kau pakai mekap..keluar dengan aku tak mau mekap..
aku-->hahaha..mestilah, keluar dengan bf kenalah mekap..
hajar--> mekap jela..nanti boleh ambil gambar..
aku--> yelah2..hari ni kita berdating berdua ye..*GELI*..hahaha

masa otw pergi restoran tu, tetiba teringat kat ziera..alang2 dah lalu depan rumah dia nanti, so better ajak dia join kami sekali..lagipun dah lama tak jumpa dia..nasib baik time call ziera tu, elok2 je dia baru lepas mandi..macam tau2 je kami nak ajak dia keluar..hahaha..walaupun dia tengah berdiet tak makan malam, tapi kami paksa gak dia join..hahaha..rumah ziera ni dalam penjara sungai buloh..tapi bukanlah dia ni penjenayah ye..mak dia kerja dalam tu..hehehe..so masa lalu kat pondok pak guard tu, kena bagitau dulu nak jumpa siapa..bila cakap nak jumpa aziera orang tu tak kenal pulak..nak bagitau nama mak ziera tak sure plak..aku pun main belasah jew sebut nama mak dia, nasib baik pak guard tu tau even salah nama..heeee..

okeh la korang layan la dulu pic yang sempat kami tangkap.. :)

sambil tunggu kerang tiba kita posing dulu..
ini la dia kerang bakar pojaan hati hajar...kekekeke..nasib baik ada rezeki si hajar ni..elok2 kami sampai tu kerang bakar tinggal 1 je lagi..hehehe 
yeay!! kerang sudah mari :)
aku order air nenas..perghhh...memang terbaik..pekat+lazat :)
tomyam pun sedap..tapi hajar kata tak berapa nak sedap..entahlah, selera masing2 kan :)
sambil makan pengunjung disajikan dengan alunan live music..best woo...rasa macam tak nak balik..hahaha
dah kenyang balik la..tapi sebelum balik sempat posing dulu kat sampan ni..aku nampak macam kurus sikit sebab menyorok di belakang ziera..hahaha
tengok la aku..meyorok lagi..hahaha..

senarai harga kami malam tu:

kerang bakar :  RM4.00 (small plate)
tomyam campur:  RM6.50
tomyam ayam:  RM6:00
air buah (nenas) : RM3.00
air buah (tembikai) : RM3.00
air limau kasturi: RM1.80
nasi putih sepinggan :  RM1.50

okeh tak harga nya? bagi aku even mahal sikit tapi kira okeh la sebab persekitaran memang best..tambah2 ada live band..
 
memang release tension betul time ni..terus lupa lusa & tulat nya ada 2 paper berturut2..nota tu kiteorang bawak jei cuma bila dah makan+menyembang, rasa macam tak wujud je notes tu dalam beg..hahaha..balik tu sempat lagi singgah McD beli aiskrim..sorry la incik rashid..gf awk ni lupa nak berdiet..heeeee :p pape pon memang kiteorang enjoy gila..then ziera cadang nak keluar makan steambot pulak dengan kawan2 lama kat situ..nanti aku upload pic kami ber'reunion' ek..

tensk for reading :)


4 comments:

  1. tersenyum aku baca post ko nie ilah..hahahaahah..

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh..aku lagi la time ngh mnaip tsengih2 mcm kerang. :p

    ReplyDelete
  3. lupekan hajat ttg note ko 2.hahaha.lucu la

    ReplyDelete
  4. ala bwk pun sje nk sdp kn ati..dr dulu cm2..klu blik umah bwk jew notes 2 sume..tp xbce pon..heeeee :p

    ReplyDelete