Tuesday, December 7, 2010

test mekap ija :)

Reactions: 
yeay!! hari ni ijah datang ke rumah aku untuk test mekap..rasa gembira sebab aku telah berjaya memekapkan my best friend : halijah aka leejay aka ija :) tapi ni bukan la mekap betul2..just test colour yang sesuai dengan mata dia for her enggagement day this sunday..ija ni ada sepasang mata yang sangat cantik..agak mencabar bagi aku yang tak tau teknik2 mekap yang betul untuk mekapkan dia..takut nanti mata dia yang cantik tu tenggelam dek mekap yang tak sesuai..nervous sangat bila fikir nanti nak mekap time dia bertunang nanti..takut tak menjadi..hehehe..but since dia percaya kat aku, i'll try my best :)

ini gambar sebelum mekap..baru pakai bedak asas..

cuba tengok mata dia, lawa kan??sorry pic ni aku crop sikit supaya tak nampak part2 seksi..kang ada yang terpikat pulak..bahaya tu..hehehehe

then... 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tada.....~~~ 
*excited pulak aku neh...hahahaha*
-
-
-
-
-
-
opssssss....mata sebelah kiri tak pakai bulu mata palsu....hehehehehe...sebabnya gam bulu mata tu dah keras..tara guna punya sinma..jual bulu mata palsu mahal2, sekali gam dia dah keras..ni kena report ni..hehehehe :p
even sebelah tak pakai bulu mata palsu, but ijah still comel :) nasib baik time test dah tau gam tu keras..di buat nya time bertunang nanti baru tau, boleh jadi gelabah nanti.hihihi..
try jugak lekatkan bulu mata tu..tapi senget la pulak..hehehehe.. 
sebelah mata yang ada bulu mata palsu~~ :)

try apply teknik shading dekat bahagian pipi and hidung ijah..ok2 la..tapi tak la menjadi sangat sebab tak ada bedak asas yang colour gelap untuk buat shading tu..nak tau kiteorang ganti guna apa??hehehe..kiteorang guna eyeshadow colour coklat gelap..hihihi..bak kata ija, guna jew apa yang ada buat masa sekarang ni..teringat time saudara aku kahwin dulu, mak andam terlupa bawak blusher, sekali tu mak aku cadangkan guna jew lipstik untuk ganti blusher..ok what! janji merah pipi tu...hahahaha..

unfortunetly, ijah tak berapa berkenan dengan mekap mata colour gelap..so kiteorang decide untuk try another colour..ijah tak mahu muka dia nampak garang dengan mekap mata yang colour gelap tu..then aku try  mekap guna colour putih, pink & ungu..eyeliner pon aku kurang kan sikit penggunaannya..ijah pon ada idea, dia kata lekatkan bulu mata palsu guna gam biasa..hahahhahahahaha..ini lah hasil nya:

tadaaaaaa~~~~
-
-
-
-
-
-
-
-
baru mekap mata kiri~~ lekat bulu mata palsu gune gam biasa..ehhh...melekat la..aku jadi jakun seketika..hahahahhahaha..sungguh aku tak sangka boleh melekat jugak guna gam biasa ni..ijah kata dia pernah buat kat kawan dia macam ni gak untuk dinner..hasilnye melekat sampai habis dinner tu..hahaha..gud2.. :)
 mata ija nampak sepet mekap guna colour ni..tapi ija kata tak apa..dia lagi suka mata dia nampak sepet..hahaha..yelah...dia mata besar, teringin nak mata sepet..aku ni ha mata sepet, nak mata besar..hahahaha...
love it..!!! :) 
final touch...aku letak sikit eyeshadow colour putih bawah mata ija..

akhirnya masing2 puas hati untuk mekap ni..aku akan apply kan semua ni time ija bertunang nanti..wish me luck yer :)

2 comments: