Monday, December 13, 2010

halijah bertunang :)

Reactions: 
alhamdulillah..pada 12.12.2010(cantik tarikh ni), my BFF halijah telah selamat bertunang dengan pilihan hatinya, en sholahuddin..yeayy!! ijah dah bertunang..tahniah ija..*turn aku bilalah agaknya yer..hahahahaha ;p

this picture credit to dzuratul's facebook :)

seperti yang dijanjikan, aku diamanahkan untuk mekap ija untuk majlis pertunangan ni..thanks to ija coz percaya aku boleh mekapkan dia padahal aku sendiri tak yakin untuk mekapkan dia..but so far, everything's going fine :) sangat berdebar tau sebab aku bukanlah jurumekap profesional..setakat mekap untuk pergi kelas, pergi dating boleh la..hahaha..and this is my 1st experience mekapkan orang untuk majlis bersejarah..aduiiii...tak tahulah nak kata apa, takutnya tuhan jelah yang tahu..sampai tak tidur malam tau fikirkan boleh ke tak aku mekapkan ija..hehehe..

pagi-pagi sebelum majlis bertunang tu, aku dah tercegat depan pintu rumah ija..awal lah jugak, dalam pukul 10 lebih dah sampai (awal ke ni??kalau awal sebelum subuh dah sampai kn ;p)hehehe..masuk2 je rumah terus ija kenalkan dekat mak cik-mak cik dekat dapur tu yang aku ni mak andam..hahaha..apa2 jelah ija ni :) ni ha mak andam yang tahu merosakkan muka pengantin dah sampai *dalam hati aku cakap..hahaha..

disebabkan ija pun tak mandi lagi time aku sampai tu, sowi ija, aku terpecah rahsia kau tak mandi lagi..hahaha eh pembetulan yer, ija tak mandi lagi sebab busy buat kerja..kalau mandi awal-awal nanti busuk balik.hehhehehe, so aku tolong-tolong la apa yang patut..aku tolong mak cik-mak cik tu lap daun sireh untuk buat sireh junjung..ha sambil-sambil aku lap tu, mata aku usha-usha jugak la macam mana diorang buat sirih junjung tu..kot2 dah tau, boleh la aku buat untuk majlis aku..eh silap, majlis along aku..hehehehehehe~~

time tu kawan ija dari tanjung malim dah sampai..namanya wawa..sangat peramah :) dia ni classmate ija dekat ukm..so aku borak-borak la dengan dia..dia sanggup datang jauh dari tanjung malim semata-mata nak jumpa ija..ambil berkat eh..kot2 lepas ni wawa pulak yang bertunang..hehehe..tapi dia tak boleh lama-lama coz nak balik penang..so before dia balik tu, dia bergambar dulu dengan ija..

wawa & ija..time ni ija tak mekap lagi..hehehe :)

pukul 11.30 ija dah bersedia untuk dimekapkan..tapi sepupu-sepupu ija kata jangan mekap awal-awal..pukul 12 lebih boleh la start mekap sebab rombongan lelaki sampai lepas zuhur..betul jugak tu..karang dok ke hulu hilir buat kerja, dah cair mekap tu..hehehe..so pukul 12 lebih tu aku start mekap ijah..sangat kelakar time tu sebab aku pulak yang nervous terlebih-lebih..sampai menitik-nitik peluh aku..

lebih kurang macam ni lah aku berpeluh..hahahaha ;p

tambahan pulak sepupu-sepupu ija ada dalam bilik tu tengok aku mekapkan ija..bertambah la nervous aku..masa aku test mekap dengan ija, aku berdua je dengan dia dalam bilik tu..but nasib baik sepupu-sepupu ija tu sporting orangnya, buat lawak je kerja diaorang, so lama-lama kurang sikit la nervousnye..hehehe :)

alhamdulillah, lebih kurang 40minit, aku berjaya siap mekapkan ija..fuhhhh..lega gileeeeeeee..terlepas semua perasaan takut, gementar, cuak dsb :) dan yang paling penting, rancangan untuk pakai gam kertas untuk lekatkan bulu mata palsu terlaksa jua..hahahaha..nasib baik sepanjang majlis bulu mata palsu still melekat.. :)

bagi aku lah kan, ija ni dah memang natural cantik, bila mekap sikit jew pun, dah naik seri..ni baru dimekap oleh jurumekap amatur..kalau yang profesional, tak dapat bayangkan betapa cantiknya ija :) ni lah hasilnya:
-
-
-
-
-
-
-
selamat bertunang ija :)
sepupu ija tengah betulkan veil ija :)

merenung ke luar jendela..eh jendela ke tingkap ek??sama la tuh kan..hehehe 
 ija bersama-sama barang hantaran yang pinky :)
owh ija...kamu sangat lawa..boleh jadi model ni :) 
tengah on the phone dengan tunang..time ni tunang ija otw ke rumah dah :) 
busy nampaknya :) 
me & ija :) 
cupcakes from dzuratul :) so comel tau cupcakes ni..
wajah bahagia halijah :) 
semoga berbahagia ija..cepat-cepat kahwin tau :) 
ija dah start berpeluh..nervous rombongan lelaki dah nak sampai :) 

 
rasa macam nak menyanyi lagu you're beautiful from james blunt pulak bila tengok muka ija ni tau..hehehe :)
ija buat pose chumelll :)

akhirnya sampai juga rombongan lelaki ke rumah ija..i'll update this entry later untuk sesi sarung cincin bila semua pic dah ada dekat aku.. :)

2 comments:

  1. bile ko nk apply mekap kat aku lagi.dulu masa aku nkg date ngn anep ko yg mekap kan aku.n den aku tgkp gmbr n mak kau cakp cantik la tp yg sebenarnyer aku mmg cantik pun kan.hahahaaa

    ReplyDelete
  2. hahaha..ala ko dah bertunang..xsempat aku nak mekapkan ko..aku setakat mekap simple2 leh la..klu mekap cm artis tu kena amek kursus mekap dulu..baru confident nk mekapkn owg..
    hahaha..igt lg ko ek..time 2 hepy sugguh ko..almaklumlah nk g dating ngn kekasih ati..hahaha..mmg la ko cntik..tp cantik tangga ke 2..tangga ptame aku..lalalalala ;p

    ReplyDelete