Tuesday, November 30, 2010

Aku hanyalah wanita biasa

Reactions: 
0 comments

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..

Kepadamu yang akan memilihku kelak..


Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..


Duhai kau yang telah memilihku kelak..


Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..


Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..


Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..


Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..


Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..


Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.


Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..


Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..


Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..


taken from:http://www.facebook.com/note.php?note_id=178529632159027&id=1030564519



NGANGKUNG..cm best jew..

Reactions: 
0 comments

ai..byk nye citer best kuar kt wyg time aku ngh xde doit neh..huhuhu..cm best jew citer neh..nk tgk..huhuhu..


MIMPI SEORANG GADIS

Reactions: 
0 comments
Untuk Renungan Bersama..... .Bismillahirrahm anirrahim Wbrth!!!

Rakaman ini dipetik dari program Motivasi Pagi -TV 3 (6.30 pagi)oleh Ustazah Noorbayah Mahmood

Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat. Lalu Rasulullah menegurnya.
"Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?"

Lalu gadis malanginipun menceritakan hal yang berlaku padanya :- "Ya, Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu. Malam tadi aku telah bermimpi dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini." Balas gadis tadi.

"Jika tidak jadi keberatan, ceritakanlah mimpimu itu wahai anakku."

Rasulullah mula tertarik dengan penjelasan gadis tersebut."Aku bermimpi berjumpa ibuku di dalam neraka. Keadaannya amat menyedihkan. Ibuku meminta diberikan air kerana dia amat dahaga kerana kepanasan api neraka itu hingga peluh tidak sempat keluar kerana kekeringan sekelip mata."

Gadis itu berhenti seketika menahan sebak.

"Kemudian ku lihat di tangan kirinya ada seketul keju dan di tangan kanannya ada sehelai tuala kecil. Beliau mengibas-ngibaskan kedua-dua benda tersebut untuk menghalang api dari membakar tubuhnya. Lantas aku bertanya ibuku, kenapa dia menerima balasan sebegitu rupa sedangkan ketika hidupnya ibuku adalah seorang hamba yang patuh dengan ajaran islam dan isteri yang taat kepada suaminya?

Lalu ibuku memberitahu bahawa ketika hidupnya dia amat bakhil. Hanya dua benda itu sahaja iaitu seketul keju dan sehelai tuala kecil pernah disedekahkan kepada fakir. Yang lainnya hanya untuk bermuka-muka dan menunjukkan kelebihan hartanya sahaja.

Lalu aku terus mencari ayahku. Rupanya beliau berada di syurga dan sedang menjamu penghuni syurga dengan makanan yang lazat dan minuman dari telaga nabi.

Ayahku memang amat terkenal kerana sikapnya yang dermawan dan kuat beramal. Lalu aku bertanya kepada ayahku. "Wahai ayah, ibu sedang kehausan dan menanggung azab di neraka. Tidakkah ayah ingin membantu ibu sedangkan di dunia ku lihat ibu amat mentaatimu dan menurut perintah agama"

Lalu dijawab oleh ayahnya. "Sesungguhnya beliau dan semua penghuni syurga telah dilarang oleh Allah dari memberi walau setitik air kepada isterinya kerana itu adalah pembalasan untuk kebakhilan yang dilakukan ketika di dunia"

Oleh kerana kasihan melihat azab yang diterima oleh ibuku, aku lantas menceduk sedikit air mengguna tapak tangan kananku lalu dibawa ke neraka.

Belum sempat air tersebut mencecah bibir ibuku, api neraka telah menyambar tanganku sehingga melecur.

Seketika itu juga aku tersedar dan mendapati tapak tanganku melecur teruk.

Itulah sebabnya aku datang berjumpa engkau ya Rasulullah."
Panjang lebar gadis itu bercerita sambil airmatanya tidak henti-henti mengalir di pipi.

Rasulullah kemudian meletakkan tongkatnya ke tapak tangan gadis tersebut lalu menadah tangan, berdoa memohon petunjuk dari Allah. Jika sekiranya mimpi gadis tersebut adalah benar maka disembuhkanlah agar menjadi iktibar kepada beliau dan semua umat Islam.

Lalu berkat kebesaranNya tangan gadis tersebut sembuh.

Rasulullah lantas berkata, "Wahai anakku, pulanglah... .Banyakkan bersedekah dan berzikir dan pahalanya kau berikan kepada ibumu. Mudah-mudahan segala dosanya terampun. INSYALLAH"

"WAR-WARKANLAH KPD SELURUH UMAT MUHAMMAD UNTUK SECEBIS PEDOMAN AGAR TIDAK MENGAMAL SIKAP KEBAKHILAN TERHADAP SESAMA MANUSIA..... ......SEBARKANLA .......

WASSALAM .......

Hanya dengan seminit aje untuk mengenali kawan..

Reactions: 
0 comments


Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya

Perkara yang anda tak perasan atau saja tak perasaan.......

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci & cela.

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Seminit Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya.



Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda ??

Mereka berkedip bersama...........,
Bergerak bersama..........,

Menangis bersama...........,
Melihat bersama dan...........,
Tidur bersama..........


Meskipun mereka tidak pernah melihat antara satu sama lain.....
PERSAHABATAN seharusnya seperti itu.............
Kehidupan akan berasa KOSONG tanpa KAWAN.............

creams causing cancer

Reactions: 
0 comments
i got dis info from my emel..tell it 2 ur beloved person..sowi if u've already had it..huhuhu







try la..its fun..hahaha.. :p

Reactions: 
0 comments
for those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

'Selamat Mencube!!'


ni ala taichi sikit la...
sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni....

untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..wa aaaaaa~~~~

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk.

dah tu buat gerakan tangan dan badan....
buat macam happy aje..
....................

buat secara aggresive pula....
jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress...

pusingkan kepala...pusing..pusing..pusing..hehhehee

tengok muka kat cermin
sambil goyang2.. lawa tak...sape kulit gelap jgn trase plak

akhir sekali
buat joget kucing...

kalau tak hilang juga
ambil bantal kecik gi tidur bawah meja jew...hahahahahahahha~~


What's ur color? i'm NAVY!!

Reactions: 
0 comments
What Color Are You??

If your birthday is on......

December 23rd~ January 1st = Red

January 2nd ~ January 11th = Orange

January 12th ~ January 24th = Yellow

January 25th ~ February 3rd = Pink

February 4th ~ February 8th = Blue

February 9th ~ February 18th = Green

February 19th ~ February 28th = Brown

March 1st ~ March 10th = Aqua

March 11th ~ March 20th = Lime

March 21st = Black

March 22nd ~ March 31st = Purple

April 1st ~ April 10th = Navy

April 11th ~ April 20th = Silver

April 21st ~ April 30th = White

May 1st ~ May 14th = Blue

May 15th ~ May 24th = Gold

May 25th ~ June 3rd= Cream

June 4th ~ June 13th = Grey

June 14th ~ June 23rd = Maroon

June 24th = Grey

June 25th ~ July 4th = Red

July 5th ~ July 14th = Orange

July 15th ~ July 25th = Yellow

July 26th ~ August 4th = Pink

August 5th ~ August 13th = Blue

August 14th ~ August 23rd = Green

August 24th ~ September 2nd = Brown

September 3rd ~ September 12th = Aqua

September 13th ~ September 22nd = Lime

September 23rd = Olive

September 24th ~October 3rd = Purple

October 4th ~ October 13th = Navy

October 14th ~ October 23rd = Silver

October 24th ~November 11th = White

November 12th ~ November 21st = Gold

November 22nd ~ December 1st = Cream

December 2nd ~ December 11th = Grey

December 12th~ December 21st = Maroon

December 22nd = Teal

********************************************************

*RED*

Cute and lovable type, You are picky but always in love... and

liked to be loved. Fresh and cheerful, but can be "moody" at times. Capable with people nice, soft, and that can love you or the way you are. Likes people that are easy to talk to, and can make you feel comfortable.

----------------------------------------------------------

*CREAM* Competitive and sportive. Don't like losing and always cheerful! You are trustworthy, and very out going.

you choose love carefully, and don't fall in love easily. But once you find the right one, you don'tlet go or a long time.

----------------------------------------------------------

*TEAL*

You are mostly interested in your looks. And have high standards in picking love. You think and make a solution precisely, and hardly make stupid mistakes. You like to lead, and is easy for you to make new friends.

----------------------------------------------------------

*GREY*

You are attractive, and active. You never hide your feelings, and express everything that's inside. But can be selfish at times. You want to be noticed, and don't like to be treated unequally. You can brighten up peoples day. You know what to say at the right time, and you have a good sense of humor.

----------------------------------------------------------

*GREEN*

You get along well with new people. You are not really a shy

person, but sometimes you can hurt people's feelings by your words... You like to be loved and noticed by your lover, but mostly you are single, waiting for the right person.

----------------------------------------------------------

*GOLD*

You know what's right and what's wrong. You are cheerful and out going. It's hard for you to find the one you want, but once you find the right person, you won't be able to fall in love again for a long time.

----------------------------------------------------------

*PINK*

You are always trying your best in everything, and like to help and care for other people. But you are not easily satisfied. You have negative thoughts, and you look for romantic love like in a fairytale.

----------------------------------------------------------

*YELLOW*

You are sweet and innocent. Trusted by many people, and have a strong leadership towards relationships. You make good decision and make the right choice at the right time. And always dreaming of romantic relationship.

----------------------------------------------------------

*MAROON*

You are intelligent, and know what's right. You like to make

things go your way, which can sometimes cause trouble for not thinking about other people's feelings. But you be patient when it comes to love.. Once you get a hold of the right person, it's hard for you to find a better love.

----------------------------------------------------------

*ORANGE*

You are responsible for your own actions, and you know how to treat people.You always have goals to reach and you really work hard to get there, you are competitive. Your friends are really important to you and you appreciate what you have, you sometimes over react that's because you are sensitive.

----------------------------------------------------------

*PURPLE*

You are mysterious, never selfish and get interested in things

easily. Your day can be sad or happy depending on your mood. You are popular between friends but you can act stupid at times, and forget things easily. You go for a person that's trustworthy.

----------------------------------------------------------

*LIME*

You are calm, but easily stressed out. You get jealous easily,

and complain over little things. You can't get stuck into one thing, but you have a capable personality for everyone to trust you and like you.

----------------------------------------------------------

*SILVER*

You are imaginative and fun, you love trying new things. You like to challenge yourself and you learn things easily, you're easy to talk to and you give good advice. When comes to friendship, you find it hard to trust someone, but once you find the right friend, you trust them forever.

----------------------------------------------------------

*BLACK*

You are challenging, and have the "guts". But you don't like

changes in your life. And once you make a decision, you keep it that way for a long time. Your love life is also challenging, and different.

----------------------------------------------------------

*OLIVE*

You are warm and light hearted. You seem to flow well with

friends and family. You don't like violence and know what's right. You are kind and cheerful, but don't envy other people easily.

----------------------------------------------------------

*BROWN*

You are active and sportive. It's hard for other people to become close with you, but you fall in love easily. But once you find out you can't get something, you give up and let go easily as well.

----------------------------------------------------------

*BLUE*

You may have low self-esteem, and can be very picky. You are

artistic and like to fall in love, but you let your love pass by, by loving with your mind, not your heart.

----------------------------------------------------------

*NAVY*

You are attractive, and love your life. You have a strong feeling towards everything. And very easily distracted. Once you get angry at someone, its hard for you to forgive them. (Betul2..hehehe)

----------------------------------------------------------

*WHITE*

You dream and have goals in your life. You get jealous easily and you don't react to things easily. You are different and sometimes weird, but everyone loves that in you.

----------------------------------------------------------

*AQUA*

Your feelings change suddenly and easily. You are always lonely, and like traveling. You are truthful, but listen and believe other people too easily. It's hard to find love for you, and get lost in love easily, Sometimes get hurt by love.